Intertek (www.intertek.com)
 

En ny varumärkesidentitet

Idag, den 7 mars 2017, lanserade Intertek en ny varumärkesidentitet världen över, en identitet som speglar det löfte vi ger våra kunder – Total Quality Assurance och service i världsklass!

Som företag har Intertek alltid varit en pionjär och en innovatör som förekommit kundernas behov. I våra grundares innovativa anda förändrar vi nu branschen med vårt erbjudande om Total Quality Assurance.

Vad menar vi då med Total Quality Assurance? För oss på Intertek betyder Total Quality Assurance att vi hjälper våra kunder säkra sin kvalitet bortom den fysiska kvalitetskontroll vi erbjuder genom våra test-, inspektions- och certifieringstjänster. Genom att till allt detta lägga tjänster som kvalitetssäkrar våra kunders processer och system erbjuder vi helt enkelt våra kunder sinnesro. Det är det som gör oss unika och det vi sammanfattar i vår nya slogan, ’Total Quality. Assured’.

Vår nya varumärkesidentitet är inspirerad av ett avgörande ögonblick i vårt företags historia – när vår grundare Thomas Edison uppfann den första glödlampan. Vår nya logotyp representerar teknik och framsteg. Pricken över bokstaven” i ” är alltid den ljusaste delen av logotypen och symboliserar just Edisons glödlampa. Vår nya färg är gul – ljusets färg. Gult är den tydligaste färgen i spektrat och representerar säkerhet – vårt företags absoluta grundbult. 

Men vår nya identitet är mycket mer än en logotyp och en ny färgpalett. Den kretsar kring det löfte vi ger våra kunder: ”Intertek Total Quality Assurance expertise, delivered consistently with precision, pace and passion, enabling our customers to power ahead safely.”